fredag 16. april 2010

Det er vår! Det er vår!


Min trofaste lille venn Deno ligger på armlenet og passer på matmor som tar en cowboystrekk på sofaen. Jeg har gjort unna 3 runder med Navelbine og er fornøyd mtp intervallene og tiden det tar å sette den, knappe 1 time. Evaluering kommer senere, krysser fingrene hardt for at den funker som jernet. Får jo kuren hver mandag i 2 uker og så 2 uker fri og da har jeg virkelig ferie og koser meg værre med mann, sønn, dyr og venner. I dag hadde vi årets første frokost på terrassen i sola, deilig!! Grillen blir innviet snarest.


And then to something completely different. Gubbe og jeg har vært på shopping. Dette bildet kjøpte vi på Skeidar og skal henge over senga vår. Romlemantiske vi nemlig! :-)


Denne indiskinspirerte lykta måtte vi også ha med oss hjem.


Etter å ha sett dette zinkhuset på utallige interiørblogger synes jeg det var så fint at jeg måtte ha et. Dette ble innkjøpt fra Velkommen og jeg må visst ha et par til i forskjellig størrelse men de er vanskelige å oppdrive. Noen som vet hvem som selger dem?


Gubben mente vi trengte et firkantet bord i stedet for et avlangt etter vi ominnredet litt. Så da fikk dette bordet bli med hjem. Under den tibetanske alterduken er det en glassplate.


As blind as a bat?? That's me. Jeg har merkbart sett dårligere i det siste, nesten som om jeg har hatt vaselin på øynene. Da bar det i vei til Specsavers for synstest. Bortsett fra litt dårlig syn mente optikeren jeg hadde grå stær, mest sannsynlig forårsaket av cellegiften. Briller og solbriller med styrke ble bestillt. Så bar det avsted mot fastlegen som mente jeg IKKE hadde grå stær siden synet mitt er dårligere om morgenen enn utover dagen. Han mente jeg derimot kan ha en kjemisk ubalanse i øyet forårsaket av cellegift. Jeg har fått rekvisisjon til øyelege og venter spent på hva han har å si. Er det noen av dere som følger bloggen som har fått problemer med synet i forbindelse med Taxol hadde jeg vært veldig glad om du skrev noen ord om det her på kommentarfeltet eller sender meg en mail på adressen oppe til høyre.

Taxolen har tatt endel av øyebrynene og nesten alle øyevippene. Ikke så greit når det ligger pollen og vulkansk aske i lufta. :-S Mandag skal jeg få innsatt VAP (sentral veneport) og grugleder meg. Gruer meg til inngrepet selv om det er i narkose, man blir liksom "litt sykere" med en VAP innabords. Gleder meg til å slippe stikkinga i handa hele tiden. Gleder meg ekstra til 2 uker ferie etter mandag!

Ha en herlig vår!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tøff jente du!
LA8PV

Anonym sa...

Jeg skal begynne med Taxol nå. Har gått på Kelyx i snart et år. Inngrepet for å få VAP var helt greit. Fikk bare bedøvelse og noe som gjorde meg sløv, men jeg var våken. Ikke noe å grue seg til. Jeg er veldig glad for at jeg har VAPen. Sparer masse plagsom stikking da.

Lykke til!
Klem fra Mona