søndag 1. november 2009

Let there be light


Min kjære og jeg har hatt endel besøk i det siste og prøver å lage i stand noe å bite i til de villfarne gjestene. De neste på lista nå er Grumsby som har bestillt iransk kylling og Strømmis som jeg skal klekke ut noe tyrkisk meze til. Må bare ha unna uka som kommer, et batteri med tester på sykehus og nervene er ikke som de skal. Håper inderlig det roer seg etter fredag den 6. Anyway - vi har lenge vært enige om at det er for lite lys over stuebordet og gikk til innkjøp av denne taklampa som vi begge fallt for ved første øyekast.


I samme serie var det også vegglampetter og 2 stk fikk følge med oss hjem. Stua har blitt helt forandret her etter at vi fikk spisestua og lenestolene og nå sist lampene. Huset er klargjort for høstkos... Klærne til hundene er gått over og sjekket, telys er kjøpt inn, samt en abnorm mengde te. Til uka kommer mest sannsynlig en favn ved. Alt er klart for innekos! Gummistøvler skal kjøpes inn til oss begge da vi er mye i skog og mark og på stranda med hundene. Kan jo ikke bli bløt på beina. Vi skal straks igang med å brygge rødvin på kjøkkenet, og da må vi jo også få skaffet gjesteseng på gjesterommet så Strømmis og jeg kan ha rødvinsaften.
Gleder meg til å møte Lena før jul - vi må finne på noe moro sammen, setter sånn pris på deg Lena.
Ellers er jeg veldig glad for at Samantha er på bedringens vei. Masse varme tanker går din vei hver dag Samantha, du er en stor inspirator med din glede, positivitet og pågangsmot.
Så venter vi spent på at Guro og Tonje skal bli verpeklare, dette blir spennende!
Litt internt innlegg denne gangen, men noen ganger må det til også.
Ha en herlig uke alle sammen og husk å vaksinere dere!!!
Go fast!

2 kommentarer:

Liv sa...

Åh, man føler seg "omtyckt" ;-) Gjesterom til Strømmis.... har du hørt <3

Den lampeserien er helt konge. Har en sånn vegglampe i gangen, digger den.

Litt mer lys gjør seg jo. Og dere klarer veldig godt å ordne noe å bite i til gjestene. Ikke for ingenting at jeg ikke kommer hjem før halv ett om natta når jeg har vært på vafler hos Brusemyrskrellet og Teddy.

Jeg skjønner du kjører huet ditt på det som skal skje, men du skjønner - det ligger minst tretti ubrukte år foran deg som du skal bruke sammen med Teddy. Ikke kast bort mer tid på å bære sorger som ikke har skjedd ennå!

Jeg er glad for å ha blitt din venn, dumma!

Guro sa...

så fint det har blitt!!!!
Gleder oss masse til å se hvordan det har blitt hos dere:)

og vi trenger ikke servering for å komme å se altså! og ikke spiller det noen rolle hvilket land kyllingen kommer fra, for jeg skal ikke snakke med den allikevel!!!

Er en spennende uke for dere dette! og vi krysser alt som krysser kan sånn for ordens skyld, selvom vi vet at dette kommer til å gå som smurt!!!

Og så må jeg bare le: innkjøp av store mengder te *dauer*