søndag 3. mai 2009

Jada - energien kommer!!

Min snille sønn på 16 som har blitt en skummel blackmetaller holder familietradisjonen i hevd og har plukket blomster til sin mor! Jeg synes jeg ser han på kne i hvitveisenga - med sitt nesen snaubarberte hode, Burzum-skjorte og olavest med masse blackmetall patches på. *fnis* Man skal ikke dømme etter utseendet!

Så har man husets andre raring - nordlenningen - som ikke kan spise boller slik som de fleste andre gjør det - tvers igjennom fra den ene kanten til den andre - neida, han må spise dem ovenfra og ned! Bildebevis vedlagt, en bolle på låret hans under en biltur fra Oslo denne uka.
Vi var på vår faste lørdagskafè i går, det myldret av folk og det var knapt sitteplasser igjen. Men vi klarte da å få klemt oss ned.

Til jul i fjor fikk jeg en brødbakemaskin av den tidligere omtalte skumle blackmetalleren. Den (maskina altså) har den fiffige funksjonen elt og bak, så man hiver i litt vann, en pose ferdig bakemix (me har juksa litegrann), trykker på start og 1 1/2 time senere ser det sånn ut som på bildet over. For de slappe, energiløse er dette knall, bøygen med baking for meg har vært eltingen og nåslipper jeg jo elegant unna!

Disse skal pappa og kona hans, Liv, få!

Drop dead bakemester Harepus! :-D

Knipset dette artige bildet av den farlige vakthunden Deno som sitter så vakkert med r**v på puta og labbene på trappa og speider over det akk så merkverdige nabolaget. (Nei, Mimmi bor for langt unna men dog...)


Den spennende føljetongen om min sveis har nådd nye høyder! I går måtte det lekre grå med røde tupper vike plass for en mørk brun - lit mer kledelig vil jeg si - hårfarge.
Tusen takk til alle som legger igjen hyggelige kommentarer på bloggen, det setter jeg kjempepris på! Energien kommer og går i rykk og napp her, men jeg skal få kommet meg innom sidene deres etterhvert.
PS - Mimmi, jeg ser deg! Takk for potetbilde, men jeg har dugende potet sjøl! :-) - Fredrik - takk for nattelig hjelp til kjøring av demente! :-)

2 kommentarer:

Sologbolig sa...

Å det bakverket ditt såg bare såååå godt ut. Bra å høre at energien er på vei tilbake. Ha ein fin dag.

. sa...

Så bra at futten vender tilbake! Nå kan du drikke livet i store, grådige slurker, vel fortjent! Du skriver så bra og morsomt, men jeg vet jo at det er et underliggende alvor i det hele, og det gir jo tekst og bilder en dimensjon til. ( Har ikke kommet helt i gang med min egen blog enda, halvferdig som det meste andre jeg bedriver for tida ;-) men stikk gjerne innom bloggen på et teselskap. Kom som du er.