onsdag 29. april 2009

Badesesongen har startet!!

Vel - for enkelte har badesesongen startet. Det gjelder visst bare for gale nordlendinger og nakenhunder, noe annet har jeg ikke sett i vannet... Dette bildet er tatt mandag etter vår faste, daglige Oslotur. Det var iaf skikkelig varmt i sola!

Så idyllisk er det på Vispen etter at snøen er borte og før badegjestene kommer... Hvor skal vi gjøre av oss når badegjestene kommer?

Ellers er vi dagpendlere til Oslo. Har nå unnagjort 6 strålinger og har 19 igjen. Det føles som jeg tilbringer all min tid i bilen... Heldigvis for meg har jeg hyggelig selskap i bilen, dessverre for Teddymannen har jeg munndiarè. Den 2. juni løper jeg (løper ja!) for siste gang ut av strålebunkersen på Ullevål og da har jeg tenkt å unne meg en dimmepresang - en GPS! Litt rart med denne strålingen, den tar ca 4 minutter, ikke ser jeg noe, ikke lukter jeg noe og ikke hører jeg noe bortsett fra knirking i maskinen når den skifter posisjon og alarmen da maskinen stråler - vel, ikke at jeg hører noe som helst da, jeg ligger med MP3 spilleren på alltid. Kanskje det hele er humbug? ;-) Vel vel, mulig jeg trekker tilbake den uttalelsen om jeg er en av dem som blir skinnflådde av dette, noen får jo 3. grads forbrenninger. *grøss* So far so good. Er ikke rød på det bestrålte området engang. Enda...
I taket over maskinen er det et digert slags underbelyst glassmaleri, det er som om jeg ligger på ryggen på bakken og kikker opp mot et flott fransk slott med utsmykninger på gesimsen, stjernehimmel og en måne bak noen skyer. Bildet lyser bare opp da maskinen er på, men jeg skal høre med mitt hyggelige stråleteam en dag jeg husker det om de kan la lyset være på så jeg får tatt et flott bilde av det. Bildet heter forøvrig "Sanctuary".



I dag tenkte jeg at jeg skulle spandere på meg et par nye bukser. Åhhh som jeg hater å kjøpe bukser og dagens shopping gjorde ikke situasjonen bedre. Jeg kan ikke fatte at jeg ikke for noen pris kan få dratt en bukse over flesket som er 2-3 nummer større enn de jeg har hjemme?? Har størrelsene blitt nedregulert siden sist jeg kjøpte bukser??? Funderer på å enten kapitulere til tights og skjørt eller å emigrere til Afghanistan og skaffe meg en rosa burqa...

Eller hva med en litt mer moteriktig Burberry burqa?? Riktig deprimerende å kikke etter bukser altså... Resultatet ble at jeg gikk hjem tomhendt...


(4 siste bilder rappet fra Ullevål sykehus og nettet.)

2 kommentarer:

Kosene mine sa...

Det bildet hørtes flott ut!
Høres så slitsomt ut dagpendle slik. Er det ingen mulighet for at du kan få dekket en natt eller to på hotell?
Enda godt at strålingen ikke gir deg noen som helst plager da i alle fall!

Morsomt bilde forresten, av badevofs :o)

Jeg fant meg en fin bukse på Lindex i forrige uke, god service og alt...lykke til videre i jakten på buksa (blant annet)!

Henriette sa...

Eg trur heilt sikkert at buksestørrelsane har vorte nedregulerte!! Til og med dei i skapet mitt var større i størrelsen i fjor! Skjønar ingen ting eg??!!

Godt at det går framover med deg. Kryssar fingrane for at strålinga går greit framover og.

Ha ei flott helg.
klem:0)