lørdag 16. januar 2010

Show about nothing


Jeg ser på Seinfeld på DVD hver natt nå derfor tittelen på blogginnlegget. Etter 2 episoder siger øyelokkene ned og jeg får sove rolig. :-) Ellers spiller vel tittelen på at dette blir et innlegg om fugl og fisk.

Forrige tirsdag ble fullstendig ødelagt av et besøk på et sykehus i nærheten. Tenkte jeg skulle være lur og spare tid på Ullevål ved å ta blodprøva på det andre sykehuset og at det skulle være grei kjøring, men akk og ve så feil jeg tok. Det forundrer meg stort at det kan være så store forskjeller i alle ledd på to sykehus. På Ullevål har jeg til gode å møte et surt, snurt menneske. Alle leger, sykepleiere og andre ansatte kvitrer et "hei!" når jeg møter dem i gangene, noen stopper opp for å slå av en prat og spør hvordan det går selv om jeg innimellom må innrømme at jeg ikke husker hvem de er... De vet ikke hva godt de skal gjøre for meg og jeg føler meg ivaretatt og velkommen hver gang jeg kommer inn på Ullevål. På dette andre sykehuset derimot... Sure fjes hele veien - dog med unntak - spør du ansatte om noe så haster de fort videre og later som de ikke hørte. Siste besøk der satt jeg med blodprøvenåla i ene armen og mobilen min i andre for å finne faxnummeret til Ullevål - det var nemmelig ikke sykehusets sin oppgave. Kan jo bare tillegge at de ikke klarte å ta blodprøva. Å høre på pasienten er visstikke noe de gjør der. Legen min på Ullevål fikk hakeslipp da jeg fortalte historien. Jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg behandles på Ullevål.



Bildet øverst er av en "windsock" fra Nepal som jeg kjøpte på ebay. Duken over kommer også fra Nepal og ebay. Skikkelige fargeklatter!

Så må jeg si at jeg fikk hakeslipp da jeg så besøkstallene etter mitt innlegg om Mira og 2 brød. jeg fikk også flere hyggelige mail - tusen takk!! Svar kommer etterhvert, ting går ikke i ekspressfart her for tiden. Jeg har blitt forkjøla noe som sikkert ikke er så rart med tanke på at jeg sitter med hue i ei bøtte med is 2 1/2 time i uka. Bilder kommer i eget innlegg. Teddymannen snørrer for tiden han også så jeg har vel klart å smitte han. Ikke rart med tanke på at vi lever som siamesiske tvillinger. :-S Sittende i go'stolen sin har han raidet Ellos og kjøpt en masse herlige klær til sin kone og et sett stuegardiner som var kjempefine. De er røde og det skinner av de på en måte, litt blingbling kanskje, men i og med at vi har så lite farger ellers i stua passer det godt inn med noen fargeklatter. Takk for oppmerksomheten! :-)

Ingen kommentarer: