lørdag 22. november 2008

Ullevål, Mr Shoppy og blogging



Onsdag var vi på Ullevål for dose nummer 3 av cellegiftkuren - nå er jeg halvveis!! Yuuuhuuu!! Dessverre så var det 2 prikker på CT bildene mine på ribbeina og prøver av de må tas. Noe jeg gleder meg til.... *not*. Ble litt syk på kvelden og kastet opp litt, men skal ikke klage. Vi får gyve løs på det med friskt mot og gjøre det beste ut av det selv om jeg må innrømme at de tunge dagene er her. Da vil jeg at dere som leser og kommenterer bloggen min (og selvsagt dere som blogger selv!!) skal vite at dere er et kjempestort positivt element i verdagen min og jeg kan "skru av" hjernen i lange perioder når jeg leser kommentarer og surfer rundt på bloggene deres. Så mange koselige ord som jeg setter sånn pris på på bloggen min og så mange hyggelige, inspirerende innlegg på deres blogger. TAKK til dere alle!!! Igen nevnt og ingen glemt. Disse rosene er til dere! Av mine IRL venner vil jeg trekke frem Guro - ei jente jeg setter umåtelig pris på og som virkelig bryr seg. Stolt av å kjenne deg Guro!


Torsdag fant vi ut av at vi måtte finne på noe moro og tok en tur med MR Shoppy, en båt som går fra Alvim her i Sarpsborg til Kålvik i Sverige. De selger litt godis, sprit og parfyme ombord til danske priser og vi benyttet anledningen til å få rasket med oss noe vin, godis og tobakk til svigermor. Svigerfar ble med også og vi hadde en hyggelig tur. Turen tar ca 1 1/2 time og er
ganske så trivelig - iaf når det er lyst og man kan se noe! Vi dro på kvelden og det var køl mørkt men vi har tatt turen før. Ferden går ned langs Glomma, under Fredrikstadbrua og ut i Skjebergkilen før den svinger inn mot Sverige.
http://mrshoppy.com/ Link til fergas hjemmesider.

<------- (foto:Sarpsborg Arbeiderblad)





Sånn ser soldekket ut på kveldstid! :-)












Som sagt rasket vi med oss noe godis og noe "gurglevann", bl.a. disse flaskene som jeg må innrømme at jeg kjøpte mest for utseendes skyld, iaf de afrikanske vinene. Har ikke prøvd de enda. Men kartongen og flaskene var fine da! En flaske ferdigblandet gløgg fikk også være med, skal bli spennende å prøve.
Magen tåler lite pga kvalmedempende medisiner jeg tar i 3 dager etter kur, tok netopp de siste tablettene i denne kuren. Etter en dag eller to er bivirkningene over (det brenner veldig i magen) og da kan man kanskje prøve litt?? Med litt pepperkaker kanskje?? Ønsker dere alle en riktig god helg og ta vare på hverandre!








































1 kommentar:

Anonym sa...

Turen hørtes kjempekoselig ut!Pleier å ta enslik tur fra Larvik til Sverige(husker ikke navnet hvor den stopper) på sommeren med mamma jeg,en båttur på ca 3,5 time inkl.kjempeflott lunsj.Koser os masse.Liker ikke vin jeg,men må si flaskene var super fine.
-----------------------
STÅ PÅ Ingunn,jeg krysser fingrene for deg.Og jeg må si du er virkelig en dame med stå-på humør,ikke mange av deg.Kjenner ett par som har hatt samme type kreft som deg,og de var da helt utslåtte etter cellegift e.t.c.,ingen av de var såpass som deg,,,,som gjør så mye utenom i den perioden.Tenker masse på deg,stor klem fra meg :)))))